Is uw marketing klaar voor AI? Ontdek het nu met onze gratis AI-beoordeling Nt!

Click-Through Rate Calculator

Gebruik onze gratis tool om de CTR (click-through rate) voor uw advertentiecampagnes te berekenen.

Digital Marketing Strategy meeting
Image placeholder

Stop met raden, Begin met groeien

Zet uw advertenties om in winst. Creëer uw op maat gemaakte digitale marketingstrategie en begin echte resultaten te zien.

Veelgestelde Vragen/FAQ

  • Wat is click-through rate?

    Click-through rate (CTR) kwantificeert hoeveel mensen op een link of advertentie klikken. CTR is een belangrijke prestatie-indicator (KPI) en wordt vaak gebruikt om het succes van een digitale marketingcampagne te meten. CTR kan ook van toepassing zijn bij het meten van de effectiviteit van e-mailmarketing en digitale advertenties. In online advertenties, zoals Google Adwords en Facebook advertising, zal een hogere CTR resulteren in een betere Quality Score of Relevance Score. Dat kan u helpen besparen op kosten per klik en tegelijkertijd een gunstigere advertentiepositionering te krijgen. Houd er echter rekening mee dat een hoge CTR niet altijd betekent dat uw advertenties of e-mails effectief zijn. Als uw advertenties niet gericht zijn, kunnen de doorkliks die ze genereren u veel kosten en een laag rendement opleveren voor uw digitale marketingcampagnes. In plaats daarvan moet u streven naar een hoge CTR en meer conversies, wat zal bewijzen dat uw campagnes waarde en relevantie bieden voor uw publiek. Een marketingcampagne met een lage click-through rate zal niet het rendement op de investering (ROI) opleveren dat u zou verwachten. Alleen wanneer uw prospects door een advertentie klikken, kunnen ze doorgaan door uw marketingtrechter. Een lage klikfrequentie suggereert meestal dat er iets mis is, en tenzij het wordt opgelost, zullen uw campagnes niet zoveel leads of inkomsten opleveren als nodig is om succesvol te zijn.

  • Hoe bereken je click-through rates?

    De klikfrequentie van een campagne is een verhouding tussen het aantal mensen dat op een link heeft geklikt om een webpagina te bezoeken en het aantal mensen dat de campagne heeft bekeken. In theorie geldt: hoe meer click-throughs u heeft, hoe beter uw campagnes gericht zijn en hoe beter ze inspelen op de behoeften van uw prospects. Het feit dat iemand een link naar een bestemmingspagina volgt, garandeert natuurlijk niet dat ze ter plaatse zullen browsen of kopen - een prospect kan doorklikken en snel van de pagina stuiteren. Daarom moet u deze KPI niet alleen gebruiken om de effectiviteit van uw campagnes te meten. Hoe hoger het CTR-getal, hoe succesvoller uw advertenties, e-mails of welke andere digitale promotie dan ook waarvoor u de CTR meet, als resultaat zullen zijn.
    Click-Through Rate Formule Voordat we beginnen met het uitsplitsen van de gemiddelde klikfrequentie, zodat u kunt beoordelen hoe uw campagnes presteren ten opzichte van de nationale gemiddelden, is het essentieel om te leren hoe u de CTR kunt berekenen. Om dit te doen, gebruiken we een eenvoudige formule. Click-Through Rate = Aantal Click-Throughs / Aantal Impressies x 100% Gebruik met betrekking tot e-mail in plaats van vertoningen het aantal afgeleverde bijgehouden berichten. Voor het overige blijft de CTR-berekening ongewijzigd. Als uw advertentiecampagne bijvoorbeeld 10.000 vertoningen en 230 doorklikken genereert, ziet uw formule er als volgt uit: CTR = (230 / 10.000) x 100% = 2,3% Is die CTR goed of slecht? Laten we het verder onderzoeken.

  • Wat is een goede click-through rate?

    Nu u weet hoe u de klikfrequenties kunt beoordelen, vraagt u zich waarschijnlijk af hoe uw campagnes zich opstapelen.
    Voor betaalde digitale advertenties is de gemiddelde klikfrequentie van Adwords 1.91% op zoekresultaten en 0.35% op display-advertenties, volgens Wordstream.
    De CTR's van Facebook-advertenties variëren van 0,5% tot 1,6%.
    Met betrekking tot de klikfrequenties van e-mail meldt Mailchimp dat de CTR's van e-mail sterk verschillen per branche. Restaurants vertonen bijvoorbeeld een gemiddelde CTR van 1.25% in vergelijking met de hobby-niche met een gemiddelde CTR van 5.13%.

  • Wat zegt de click-through rate u?

    Click-through rates kunnen digitale marketeers helpen de effectiviteit van verschillende online marketingcampagnes te beoordelen. Je kunt het gebruiken met verschillende media, zoals display-advertenties, e-mailadvertenties en betaald zoeken. U kunt het ook toepassen om de effectiviteit te meten van advertentieteksten, titels en beschrijvingen die deel uitmaken van de metadata van online inhoud. Aangezien de meeste websites erop gericht zijn gebruikers te dwingen actie te ondernemen, kunnen click-through rates digitale marketeers helpen te leren wat werkt en wat niet. Een dergelijke monitoring geeft adverteerders geen inzicht in de intentie van een persoon die op een online advertentie of stuk inhoud klikt. Het blijft echter een standaardmetriek vanwege het gemak.
    Click-Through Rates in e-mailmarketing  U kunt de klikfrequenties voor e-mails op vrijwel dezelfde manier berekenen. U zou echter rekening houden met het percentage van de keren dat een e-mailontvanger op een of meer links in een e-mail naar de website van de afzender of een andere bestemming klikt. Met andere woorden, het is het totale aantal klikken dat een e-mail heeft verzameld voor de afzender. E-mailmarketeers kunnen click-through rates combineren met open rates, bounce rates en andere metingen om de effectiviteit van hun campagnes te berekenen.

  • Wat is het verschil tussen click-through rate en conversieratio?

    Een hoge click-through rate betekent dat veel gebruikers op een advertentie klikken. Het geeft echter geen inzicht in het aantal verkopen dat een advertentie genereert. Daarom wordt het conversiepercentage - het percentage doorklikken dat leidt tot daadwerkelijke verkopen - vaak beschouwd als een relevantere maatstaf voor de prestaties van een advertentiecampagne.
    Terwijl uw conversieratio berekent hoeveel u uitgeeft aan kosten per lead en hoeveel u verdient aan ROI, is uw klikfrequentie een lakmoesproef voor de algehele prestaties van uw campagne.

Klaar om klanten aan te trekken, te groeien en te bloeien? Laten we praten .