Is uw marketing klaar voor AI? Ontdek het nu met onze gratis AI-beoordeling Nt!

Calculator op basis van kosten per klik

Gebruik onze gratis tool om CPC (Cost-Per-Click) te berekenen voor uw advertentiecampagnes.

Digital Marketing Strategy meeting
Image placeholder

Stop met raden, Begin met groeien

Zet uw advertenties om in winst. Creëer uw op maat gemaakte digitale marketingstrategie en begin echte resultaten te zien.

Veelgestelde Vragen/FAQ

  • Wat zijn kosten per klik?

    Cost Per Click (CPC) verwijst naar de werkelijke prijs die u betaalt voor elke klik in uw pay-per-click (PPC) digitale marketingcampagnes. CPC is een digitale marketingstatistiek die wordt gebruikt om de kosten te meten voor elke klik op uw advertenties in een Pay-Per-Click (PPC)-campagne. Het is een belangrijke statistiek waarmee u de prestaties en het rendement op investering (ROI) van uw campagnes in het zoeknetwerk kunt beoordelen.

  • Hoe wordt CPC berekend?

    De vergelijking die wordt gebruikt om de CPC te berekenen, is de totale kosten voor een adverteerder gedeeld door het totale aantal klikken dat door de advertenties is gegenereerd. Als een adverteerder bijvoorbeeld $ 250 heeft betaald voor een campagne die 82 klikken heeft ontvangen, is de CPC $ 3,05 (d.w.z. 250/82 = 3,049). U kunt ook gebruik maken van onze online CPC-rekenmachine . Opmerking: het berekenen van de prestaties van betaalde zoekcampagnes en het rendement op investering kan verwarrend zijn, aangezien verschillende platforms verschillende attributiemodellen gebruiken om conversies te meten.

  • Wat is een goede CPC?

    Aangezien meer dan 80% van alle digitale marketingbudgetten naar display-advertenties en zoekadvertenties gaat, is het van cruciaal belang om de juiste statistieken te begrijpen om effectieve online advertentiecampagnes uit te voeren. CPC vertegenwoordigt de kosten voor een adverteerder telkens wanneer iemand op zijn advertentie klikt. De meeste digitale advertentieplatforms vereisen een doelprijs per klik om nieuwe campagnes uit te voeren, wat de vraag oproept: "wat is een goede kostenpost per klik?" Het korte antwoord is: "het hangt ervan af." De kosten per klik kunnen aanzienlijk variëren als gevolg van verschillende factoren: ● het advertentieplatform, ● het soort reclame, ● de doelgroep, ● het product of de dienst, ● en de biedstrategie.

  • Welke invloed heeft de prijs op de CPC?

    Voor iedereen die op zoekmachines adverteert, levert het geadverteerde product of de geadverteerde dienst de belangrijkste bijdrage aan de kosten per klik. De meeste online advertentieplatforms zijn gebaseerd op veilingen. Aangezien adverteerders kiezen hoeveel ze bereid zijn te betalen voor elke klik, krijgen degenen die ervoor kiezen meer te betalen aantrekkelijkere plaatsingen voor hun advertenties. Evenzo, hoe duurder uw product of dienst, hoe meer uw concurrenten geneigd zullen zijn te betalen voor de klikken.

  • Waarom moet ik CPC berekenen?

    Als u zich afvraagt waarom het zo belangrijk is om uw CPC te berekenen, bent u niet de enige. Als uw kosten per klik te hoog zijn, levert u geen positief rendement op de investering van uw bedrijf. Advertentiekosten lopen snel op. Als u geen digitale marketingstatistieken zoals CPC bijhoudt, kunt u uw bedrijf financieel in de problemen brengen. Stel je voor dat je een fietsenwinkel hebt en dat je een advertentie wilt plaatsen voor je fietstuningservices. Stel dat u slechts een paar klikken op uw advertentie ontvangt en dat uw CPC uitzonderlijk hoog is. In dat geval verliest u waarschijnlijk meer geld aan het adverteren van de service dan u verdient aan daadwerkelijke verkopen.

  • Wanneer moet ik CPC berekenen?

    Om tijd en mogelijk gedoe in de toekomst te besparen, raden we je aan de CPC te berekenen tijdens de planningsfase van je advertentiecampagne. Naast het invoeren van cijfers waarvan u weet dat ze waar zijn, zoals uw marketingbudget, kunt u de kosten schatten van campagnes die u nog niet bent gestart. U kunt bijvoorbeeld een CPC-calculator gebruiken om te bepalen hoeveel uw kosten per klik zouden veranderen als u de totale kosten van uw campagne zou verhogen, bijvoorbeeld tijdens de feestdagen. U kunt ook evalueren hoeveel uw CPC zou veranderen als u meer of minder klikken zou ontvangen. Het is handig om precies te weten hoe elk scenario uw CPC zal beïnvloeden, waardoor een online CPC-calculator een essentiële marketingtool is.

  • Wat is het verschil tussen CPC en CPM?

    Kosten per mille (of kosten per duizend vertoningen) (CPM) zijn totaal anders dan CPC, omdat uw biedingen zijn gericht op en in rekening worden gebracht op het aantal vertoningen dat uw advertentie ontvangt in plaats van op het aantal klikken. CPM-biedingen worden in rekening gebracht per duizend vertoningen die uw advertentie ontvangt. Zie meer op hoe CPM te berekenen .
    Als uw campagne bijvoorbeeld 1.000 klikken genereert met een CPC van $ 2, betaalt u $ 2.000. Terwijl, met CPM, als uw campagne 1,000 vertoningen genereerde. Een CPM van $ 3 betekent dat u $ 3 betaalt voor elke 1,000 vertoningen die uw advertentie ontvangt.

Klaar om klanten aan te trekken, te groeien en te bloeien? Laten we praten .